Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, September 11, 2009

KerIngAt TuA...



Dalam beberapa mlm yg lps..aku n dak umh aku g libry...cr bhan tuk tesis kitarng...
lps kitrng blik tu...teringin sgt nk mkn burger..nk beli burger otai..tp jauh nk g sbb aku kuar ikt pinti utara...so, aku n aja bli aje burger dpn pintu utama kampus..

Aku order burger daging blackpaper....harga brape erkk..Rm2.80 lau xsilap aku...
sementara tggu burger siap, aku borak2 nga kwn aku tu..tgh syok borak2 aku terpandangla sorang hamba Allah yang sudah uzur...tubuhnyapom sudah bongkok...aku tgk dia sdg mgemas2 meja yg br ditinglkan pelanggan..dia ambik kain dia lap meja tu..

Tiba2 aku jd sayu..sedih tgk hamba Allah tu..knp seumr bgitu dia msh kuat bkerja...
Pak cik tu dah tua..:-( nmpk dlm riak muka dia keletihan,kepahitan..ms tu hmpir nk jatuh i mata aku....tp aku thn, aku perhatikan lg gelagat pk cik tu...kerjanya begtu teliti skli....lps2 lap meja dia susun menu dgn teratur....

Tb2 aku teringat kt ayah aku...sayu hati tb2 datang....aku rs nk je th cerita pakcik tu...walaupun dh berusia..tp masih kuat memerah keringat....

No comments: